Hvordan CEOs kan bruge aksiologi at forbedre bundlinjen del I

I dagens tempofyldt erhvervsliv forsøger CEOs at holde trit med forandringer og tilpasse sig den globale markedsplads, konstant søger horisonten for en kant over konkurrencen.
En ting de overser er meget tæt på hjemmet. I virkeligheden er det bare ned i hallen fra dem.
Det er deres helt egen medarbejdere.
Ved at lære hvordan man kan låse den skjulte potentiale af dine medarbejdere og ledere kan du oprette flere leverage punkter for din virksomhed, din konkurrence ikke duplikere fordi er det unikt for dig. Din medarbejder mix er dit og dit alene. Du skylder det til din virksomhed til at få bedst fra din medarbejder; deres sind, deres styrker og deres ivrige evner.
Forestil dig hvis alle ansatte udnyttet alle deres styrker og kunne vide og forstÃ¥ de vejspærringer, der holder dem tilbage? Spille pÃ¥ “toppen af deres spil” de ville træffe bedre beslutninger for virksomheden, at reducere udgifter og bidrage til højere overskud.
Så meget kan opnås ved blot at kende en persons styrker. Det kan hjælpe med at opbygge tillid i deres evne til at skabe og gennemføre beslutninger. Det er så afgørende at kende de områder, hvor de har brug for hjælp. Skabe en atmosfære, hvor folk ikke er bange for at bede om hjælp eller vejledning.
Medarbejdere bliver mere villige til at bede om hjælp før en situationen bliver kritisk hvis de accepterer, at ligesom andre, de er ikke perfekt og ingen virkelig “ved det hele”. Denne frygt for at bede om hjælp holder folk tilbage og stunts vækst af virksomheder. NÃ¥r intet holder en person tilbage, kan han/hun bølge frem med magt og tillid til en person pÃ¥ en mission.
SÃ¥ spørgsmÃ¥let at stille er, “Hvordan vi strukturerer et program for vores folk at finde deres sande styrker og deres vejspærringer for opnÃ¥elsen?”
Svaret er lidt kendt videnskab kaldes aksiologi, undersøgelse af værdier og domme. Profilen værdi er værktøjet i aksiologi, der låser op en person skjult værdi. Det afslører, hvordan du kan gøre bedre beslutninger baseret på hvordan du tænker og hvad du værdi.
Her er et scenarie at give dig en idé om, hvordan aksiologi og værdi profil hjælpe CEOs opnå større gearing fra en medarbejders styrke.
Den administrerende direktør, lad os kalde ham Richard, har at gøre en hård beslutning. Han har brug at udvide sin virksomhed for at holde foran konkurrenterne. Richard beslutter at sætte en person med ansvar for en særlig projekter team at afgøre, hvor selskabets bedste muligheder for fremtiden er.
Brug profilen værdi, kan Richard præcist måle og sammenligne mulige kandidater til posten. Der er 120 forskellige kritiske områder med pinpoint og objektive oplysninger, der kan opnås fra hver enkelt.
Den første del af rapporten afgør en persons evne til at beslutte hvad der skal gøres. Denne betænkning mÃ¥ler en ansøgers evne til at beslutte, hvilke spørgsmÃ¥l er relevante og hvilke emner kræver opmærksomhed. Resultaterne ville give indsigt pÃ¥ kandidatens evne til at stole pÃ¥ sÃ¥vel analytisk som “gut” instinkter, begge vigtige allierede til ledere at træffe vigtige beslutninger.
Profilen indeholder ogsÃ¥ laser præcision til hvor godt en kandidat “ser det store billede” og hvordan stykker af billedet passer sammen for at skabe et hele.
Tilføjet indsigter omfatter måling af evnen til at bruge praktiske tænkning og evne til at projicere et mål ind i fremtiden og udvikle en plan for at nå det.
I den anden del af rapporten, at udvikle en strategi, opnår Richard indsigt i kandidatens evne til at planlægge og styre projektet. Dette er det eneste værktøj, der giver dig med detaljerne i, hvordan hver enkelt kandidat kan planlægge for følgerne af handlinger og beslutninger, og hvordan han reagerer på kriser. Som en administrerende direktør er det vigtigere end nogensinde for dig at vide hvilken kandidat bedst ved, hvordan man hurtigt kan identificere kilden til et problem og de faktorer, der vedrører problemet.
Du kan vide, hvilken kandidat har den bedste kombination af færdigheder til at styre projektet og fremme din virksomhed, hvis du kender der har evnen til at komme med alternative løsninger til problemer, og som kan styre strømmen af begivenheder.
Men det stopper ikke der. Du kan tage en endnu tættere kig på dit valg af kandidater. I den tredje del af rapporten du tage ud af din lup og se manageregenskaber af kandidaterne.
Utilizing denne sektion i rapporten, kan Richard benchmarke hver kandidatens evne til at identificere problemer og kritiske spørgsmål. Du ved, hvor godt de kan finde ud af, hvad der skal gøres, og hvorvidt de ved hvordan man gør det på den mest effektive måde.
En anden del af rapporten fortæller dig, hvis de kan bestemme og forstå hvad er nødvendig for at udføre dine mål, uanset om de er klar om potentielle problemer og deres mennesker evner til at løse disse situationer.
Den sidste del af dette afsnit giver Richard med et klart billede af hvilke kandidater er bedst rustet til at skabe en effektiv proces eller administrere et system, som andre kan følge.
Disse er nogle af de mange indsigter aksiologi og værdi profil kan give Richard og andre CEOs, der ønsker at opfylde den vision, de har for fremtiden for deres virksomhed.
Der er mere at komme; Dette er den første del af en tre del artikel serie. I den anden artikel Richard, vores CEO, vil opdage, hvordan han kan vurdere kandidaternes organisatoriske evner, inner-drev til at lykkes, og hvor meget af en selvstændig forret hver kandidat er.
(c) 2004, Team resultater Inc. og Axelrod & Associates, alle rettigheder i alle medier forbeholdes. Genudskriv rettigheder, så længe artiklen og by-lines er genoptrykt intakt.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Rul til toppen