10 nøgler til at stige fra nedskæringer og flytte på til en spændende ny fremtid!

Du kan blive overrasket over at indse, at nedskæringer kan forekomme mere end én gang i løbet af livet af den moderne dag arbejder. I virkeligheden, rapport karriererådgivere, at vi kunne forvente at være blevet afskediget op til tre gange under vores arbejdsliv.
Så almindeligt som nedskæringer, når det sker, ingen kan lide det. Uanset række følelser i første omgang emerge – frygt, vrede, vrede, gengældelse, ydmygelse, skuffelse – bør vi anerkende som værende helt normalt. Hvordan vi reagerer og beskæftige sig med situationen vil påvirke vores hele finansielle fremtid og hvor hurtigt vi bevæger os igennem disse negative følelser.
Denne artikel vil hjælpe de mennesker, der kan undre sig over hvordan man kan håndtere nedskæringer. Disse otte nøgler vil hjælpe dig gå videre hurtigt og genskabe dig selv i et produktivt arbejdsmiljø.
1. må ikke tage det personligt. Redundans er sjældent, om nogensinde, personlige. Lad det ikke påvirke din selvtillid og moral. I de fleste tilfælde opstå indskrænkninger som følge af skiftende økonomiske situationer, fusioner eller overtagelser, som er typisk uden for de fleste mennesker span af kontrol.
2. nedskæringer er ikke et mål, men snarere en begyndelse. Selvom vi ikke kan forvente det, i forskellige faser af vores liv døre åbne tæt og andre. Når en dør lukkes, og det er et chok, kan vi ikke umiddelbart se andre døre åbne.
3. Benyt outplacement støtte. Hvis du virksomheden leverer outplacement support – gøre fuld brug af it. Hvis ingen outplacement støtte ydet spørge hvis virksomheden kunne yde bistand med en registreret outplacement virksomhed. Forskning har vist, at jobsøgere med bistand fra en kvalificeret outplacement konsulent bedre har strejke sats i jobsamtaler.
4. sortere ud din økonomi. Diskutere med din partner eller ægtefælle din finansielle position og foretage justeringer, hvor det er nødvendigt. Få mennesker er klar over, at denne overgang kan være en gave til at hjælpe dig ændre retninger. Dårlig finansiel planlægning kan fremdrive dig ind i en mindre gunstig job og lukke muligheder for at udforske, hvad du virkelig ønsker at gøre.
5. Vær realistisk om tid. Forvente ting til at tage et stykke tid. Jo mere højtstående dit tidligere job, jo længere vil det tage for at finde på noget andet på samme niveau. Hvis du ændrer karriere for at starte din egen virksomhed vil det tage tid for dig at opnå de samme følelse af effektivitet. Være tålmodig, når du foretager en ny overgang og gå let på dig selv ved at ikke forvente for meget for tidligt.
6. glemme “etiketter”. Rekruttering konsulenter er sjældent beskæftiger sig med det faktum, du var forskanset sig. De er mere interesseret i hvordan du reagerer når de kommer til stykket og hvad du gjorde omkring, og hvor hurtigt du tog kontrol over din situation. Det er ikke hvad der sker i livet, der adskiller os, men snarere hvad vi gøre ved det. Meget sandsynligt person interviewe dig til dit næste job har været forskanset sig selv på et tidspunkt!
7. undersøge mulighederne. Tale med en specialist karriere rådgiver eller business coach. Det kan bare være en chance for at fremdrive dig i en ny retning. Bistand kan du afdække færdigheder og veje du kan ikke have tidligere havde tid, lyst eller tillid til at omfavne.
8. få noget motion. Der er begrænsede appel siddende omkring hus i din pyjamas før frokosttid. Stå tidligt op og få noget motion. Endorfiner vil holde dit sind, energisk og kreativ og hjælpe dig gennem overgangen.
9. frivilligt din tid til en interessant sag, der interesserer dig. Dette vil hjælpe opbevarer dine højt selvværd og aktiviteter, der kan hjælpe dig med at udforske nye veje, eller vedligeholde dine nuværende kompetencer. I det mindste vil det holde dig travlt og stoppe din hjerne at dreje ind i “TV-grød”.
10. feed din ånd. At finde spændende vidnesbyrd af mennesker, der lykkes mod alle odds. Hvis du ikke er en ivrig læser, så er nu det tid til at starte og sikre, at du holder dit sind positivt udfordret med helte i vores tid. Det vil hjælpe med at holde tingene i perspektiv.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Rul til toppen